Bosch PSR 12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSR 12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

B.Koop 03-05-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 12

Heel erg slechte machine van Bosch. Hoe durven ze deze machine te verkopen! Vooral de accu`s zijn zeer slecht. Ik heb de machine ongeveer een anderhalf jaar gehad en alleen maar ergernissen. Veel te weinig kracht en erg snel de accu`s leeg je blijft aan het opladen.

Ik heb de machine vandaag in de container gegooid, ik wil die ergernis niet meer. Ik heb mijn oude KINZO accu schroefboormachine weer gepakt!

Voor mij helemaal nooit geen Bosch weer, niet kopen dit apparaat!

Voor Bosch: Maak alsjeblieft betere machines, dit lijkt me niet goed voor jullie 'goeie' naam. Een coulance-regeling zou op zijn plek zijn, en ik lees uit de reviews dat ik niet de enige ben.

keespalm 04-05-2012

Ik hoop dat je de machine nog uit de container kan halen en een accu bij accuman.nl of zo kan bestellen (ik heb een Nimh accu van €49 bij accuman gekocht)dan heb je op zich een goede machine omdat eigenlijk alleen de accu's zwaar beroerd zijn.

keespalm 04-05-2012

O ja, het schandalige is, ze verkopen de machine nog steeds, als je het aan de Bosch meneer in de Boschstand in de bouwmarkt vraagt weet 'ie van niks.

Feiko52 25-02-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 12

Had deze machine op advies van anderen gekocht. maar was een pure miskoop. De accu was steeds binnen de kortste keren leeg. Er werd gezegd dat dit na verloop van tijd beter zou worden, NIET DUS! Ik heb gekeken naar een zware uitvoering van Bosch met Li-ion accu. Deze bleek echter niet alleen zwaar qua capaciteit, maar ook in gewicht. Dat laatste is hinderlijk als je boven je macht moet werken. Ik heb hem vervangen door de qua capaciteit nog zwaardere Makita BDF343SHE, die echter veel minder weegt en aanzienlijk compacter is. Ook het verwisselen van de accu gaat bij de Makita veel lichter en gemakkelijker dan bij de Bosch. Het enige (kleine) nadeel van de Makita dat ik kan bedenken is dat er geen verlichting op zit.

El27 30-10-2011
Geschreven voor: Bosch PSR 12

Deze boormachine heb ik voor mijn verjaardag gekregen van mijn vader en het is een grote teleurstelling.
De accu's zijn echt waardeloos, na een paar uur in de boormachine al leeg en nu na een jaar zit er ook opgeladen geen kracht meer in.
Het lampje is wel handig, maar dat is ongeveer het enige positieve. Een schande dat dit verkocht wordt.

Kuus 02-06-2010
Geschreven voor: Bosch PSR 12

Eén accu direct al kapot, andere accu na een jaar gebruik ook overleden.

Hij doet het gewoon niet meer, dus instellingen, kracht en gebruiksgemak is ook geen sprake meer van. Vandaar voor alles een cijfer 1. Voor de moeite.

Mensen: alle huidige psr-modellen van Bosch gebruiken dit type accu. Van een merk als Bosch had ik veel meer duurzaamheid verwacht.

efwee 26-08-2009
Geschreven voor: Bosch PSR 12

Dacht na twee gamma machines mezelf toch maar eens op een echte Bosch te trakteren.

Prima apparaat en vooral het lampje vind ik heel handig.

Helaas zijn binnen één jaar beide accu's kapot. Zes zware schroeven is al heel mooi op één acculading. En ik heb het apparaat regelmatig gebruikt, oa keuken in elkaar gezet...

Dus inderdaad het advies: niet kopen.

Zelf koop ik *nooit* meer een Bosch. Simpel.

thereal 28-06-2009
Geschreven voor: Bosch PSR 12

Helaas een absolute miskoop. Ik heb hem nu een jaar, op zich werkt het als een fijn ding en het ingebouwde lampje is ook handig, ook is hij krachtig genoeg. Alleen het probleem is dat de accu's al na 1 dag geheel ontladen. Wanneer je de machine ook pakt, de accu's zijn altijd leeg. Zo'n handzame machine is juist bedoeld als hulp bij voornamelijk kleine klusjes. Maar dat werkt dus niet want je moet steeds een halve dag van te voren de accu's eindeloos opladen.Ze worden nogal warm en vragen daardoor vermoedelijk voor niets veel stroom om op te laden. Ze houden de stroom nog geen 24 uur vast. Neem dan mijn goedkope gamma huismerk accuboor, inmiddels al 6 jaar oud. Dat is een ietwat lompe machine maar doet het altijd zelfs na maanden niet opgeladen zit er nog altijd voldoende stroom in de accu's om je klusje te klaren. Heb met (de overigens onvriendelijke) bosch een paar keer gebeld en volgens hun is het volstrekt normaal met de accu's en heeft opsturen voor reparatie dan ook geen enkele zin. Daarom is dit ook het laatste bosch produkt voor mij. In feite een leuke machine maar nagenoeg onbruikbaar met altijd lege accu's
Advies: koop geen Bosch

Zucchero 03-06-2009

Koop Gerust Een Bosch

Nadat mijn oude 9.6V machientje het had begeven na 11(!) jaar, heb ik 2-3 jaar geleden deze 12V aangeschaft. Dacht daarmee wat meer 'power' te hebben, maar dat is niet merkbaar. Toch is het apparaat voor een amateurtje als ik (ik gebruik de machine 15-20 keer per jaar, afwisselend voor 1 gaatje in een plank tot enkele honderden gaten en schroeven in een plafond)prima. De accu gaat geen honderden gaten mee, maar terwijl ik de eerste accu gebruik, staat de tweede accu op de oplader. Dat een opgeladen accu binnen 3 weken leeg loopt, kan ik niet onderschrijven. Het overkomt mij wel eens dat ik de machine zeker een maand niet gebruik en de accu dan nog gewoon goed is voor een redelijk aantal gaten/schroeven.

Marnik 29-12-2008
Geschreven voor: Bosch PSR 12

De batterijen zijn inderdaad een probleem. Na een tijdje het toestel niet meer gebruikt te hebben zijn de batterijen helemaal leeg. Als je de batterijen op de lader laat staan worden ze warm (wat normaal is volgens het boekje). Maar de batterijlader gaat niet in druppellading, waardoor je de batterijen eigenlijk niet dagen of weken lang op de lader kan laten staan. Daarom geen goede beoordeling. Boormachine op zich is een goed toestel.

Jan 06-10-2017

De accu's zijn na 8 schroeven of een halve dag liggen al weer leeg. Een echte afraden!

Ruben T 07-03-2008
Geschreven voor: Bosch PSR 12

Na lang wikken en wegen toch voor deze bosch accu boormachine gekozen.
Voor deze prijs leek het met geen verkeerde koop.
Ik had ook nog de keuze voor een metabo van 100 euro maarja misschien wat stom maar de powerlight gaf mede de doorslag om voor de bosh te kiezen.
Omdat je vaak te kort licht hebt als je boren gaat of het is donker en het is toch weer 30 euro meer voor een metabo maargoed voor die paar keer dat ik een ergens een schroef in boor voldoet hij prima.
de accu heeft voldoende kracht met een max koppel van 26nm is het gewoon ruim voldoende.
Ik ben best tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.

Deze boormachine is zeker een aanrader!!
Als je soms iets wil boren of schroeven en met de handige powerlight een grappige maar handige gadjet als je een bouwbedrijf hebt of vaak klust zou ik een ander merk kopen.
Maarja alle waar naar zijn geld natuurlijk.

ruben

keespalm 27-01-2012

Ik kan uit uw review maar een ding opmaken, u moet bij Bosch werken of familie bij dit bedrijf hebben, uw review kan nooit over deze machine gaan.